Overslaan en naar de inhoud gaan
persbericht-hongarije

Persbericht uit Hongarije via Gusztáv

(Vertaald uit de Hongaarse krant)

Een andere belangrijke schenking werd gedaan aan het Gábor Kátai-ziekenhuis in Karcag door de leden van de christelijke burgercirkel aan het Tiszameer.  We vroegen hun president, Gusztáv Fodor, naar de donatie van ongeveer anderhalf miljoen forint.

"Vandaag is de vierde keer dat we onze waardering en dankbaarheid aan het ziekenhuis kunnen uiten voor het zo heldhaftig correct zijn in deze zeer moeilijke tijd", begon Gusztáv Fodor.
"Ik schreef aan de Nederlandse achterban, de Raad van Toezicht van de Stichting Kinderen in Nood, die contact opnam met het Amsterdam Medisch Centrum en ziekenhuisbedden, twee rolstoelen, twee loophulpmiddelen voor ouderen, een kubieke meter medische kleding en een masker, ontsmettingsmiddelen opstuurde, en 40-50 kilo chocolade, waar ik bijzonder blij mee ben, omdat de hormonen van geluk in dergelijke gevallen erg belangrijk zijn, zodat de vijf minuten rust echt effectiever kunnen zijn", zei de president.

Gusztáv Fodor onthulde ook dat ze binnenkort in Karcag zouden aankomen met nog een donatie, naast de steun ter waarde van vier en een half miljoen forint. We hebben ook vernomen dat hoewel de hulp nu uit Nederland komt, ze ook in contact staan ​​met Hongaarse donateurs, en Life gaat door. Redden. Als alternatief zal hun programma aanstaande vrijdag een hartverwekkend hart met een hartverwekkend hart en een geschenk aan het Bethesda Kinderziekenhuis eind juni omvatten.

De volgende schenking van Karcag is gepland voor eind mei en begin juni, en in Tiszaszentimre en Karcag biedt het gereformeerde bisschoppelijk kantoor al schenkingen hiervoor aan.

Namens het ziekenhuispersoneel bedankte directeur-generaal Erzsébet László Nagyné voor het aanbod.

Het is voor ons een groot genoegen om de afgelopen periode zo'n goede relatie te hebben met de Christian Civic Circle aan het Tiszameer en de Nederlandse ziekenhuizen.  Deze donatie is vandaag specifiek vanuit Nederland naar het Gábor Kátai Ziekenhuis gestuurd via hen, en de dozen zijn nog steeds voorzien van een etiket.

Naast kleding en werkkleding zijn er nu ook donaties binnengekomen, zoals Hollandse chocolade, die we specifiek gaan geven aan de mensen die hier werken, door de donateurs met veel liefde naar hen gestuurd.  Ik geloof dat deze samenwerking voor gezondheid ook op provinciaal, nationaal en internationaal niveau bestaat. Ze weten ook wat een last de gezondheidswerkers hier ervaren en ze proberen onze zielen te helpen met dit liefdespakket. - We zijn ook erg blij met de tools die we zojuist hebben ontvangen, ze zijn handig, zoals een schoonmaakwagen, maar het is ook gemakkelijker voor verpleegkundigen om een ​​patiënt te ontvangen met een complex, uitgerust bed, maar we hebben ook handige tools voor motorische problemen en postcovid patiëntenzorg.  We zijn dankbaar voor de donatie, zei de ziekenhuismanager.

Er is een hulpkanaal gelanceerd, niet-gouvernementele organisaties en individuen hebben een manier gevonden om de gezondheidszorg en de sociale sector te helpen. - Parlementslid Sándor F. Kovács nam het woord.

"Ik denk dat het virus veel negatieve dingen heeft gebracht, maar het heeft ook positieve dingen gebracht, mensen hebben ontdekt wat waarden zijn, wat belangrijk is, en ze realiseerden zich ook dat als we elkaar niet helpen, als we letten niet op elkaar, het is veel erger dat we kunnen lopen, ons leven zal veel erger zijn. Ik kreeg de kans om een ​​beetje inzicht te krijgen in het werk van gezondheidswerkers.  Ik was vrijwilliger bij een vaccinatiepunt en zag dat het ook een vermoeiende dag was om vaccinaties te geven, ik zat niet op een covid-afdeling.  Ik denk dat gezondheidswerkers alle erkenning en dankbaarheid verdienen waarvoor de samenleving zich tot hen wendt, ”zei het parlementslid.

Voor foto's klik hier.

Onze sponsoren